Monday 1 August 2011

Ramadhan Pertama

Hari ni 1 Ogos 2011 adalah Ramadhan pertama buat aku setelah bergelar isteri.. aku harap dapat menjalankan ibadah puasa tahun ini penuh sebulan..tapi kite hanya merancang...Allah s.w.t lebih mengetahui apa yang baik untuk hambanya.

Bila bangun pagi terus tuju dapur adalah satu keadaan yang memeningkan...ye laa kan kite baru bangun tido..tiba-tiba terus pegi dapur untuk masak...macam orang mengigau jerk lah kan masa masak tu...

Untuk sahur hari pertama nih..aku masak sangat simple.. ada sayur kobis goreng ngan ikan selar goreng..dan yang paling penting ikan masin untuk membuka selera...makan pagi-pagi nih memang tak berapa lalu...tapi disebabkan nak teman suami aku makan..aku pun makan juga tapi half pinggan jerk...setelah selesai sumer...bersiaplah pula untuk ke ofis kan..

Dalam bulan Ramadhan ni aku masuk keje ikut waktu kerja WP1 iaitu masuk jam 730pagi dan balik 430ptg...balik awal-awal gaya cam ada anak 3 jerk kan konon-konon nak balik masak..hehehe padahal cuma sebabb nak balik awal jerk.. pagi tadi aku sampai ofis ngam-ngam kul 7.29 pagi...wah gila bajet tul kan aku drive..tapi mmg rumah aku nun dekat jerk lah kan...dari ofis aku pun straight bleh nampak rumah aku..what the big dealkan lau aku bleh sampai ofis on the dot...

oklah tak perlu cakap panjang kat sini...selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak..semoga amalan kite diterima oleh Yang Maha Esa...Amin