Monday 18 July 2011

Isteri Paling Bahagia

Ahad 17 Julai 2011 adalah hari aku yang paling beshhh...hari ini aku redeem kemenangan aku masa betting dengan suami aku masa on the way balik dari kampung...mase tu jalan start dari tol pagoh berjalan lancar, cuma memang diakui kereta gila banyaklah kan...mungkin orang ramai yang decide balik kampung disebabkan tak mau terlibat atau terkena tempiasnye perhimpunan BERSIH yang dianjurkan oleh Parti Pembangkang pada hari sabtu 9 Julai 2011.

Bila sampai area seremban, jem dah start tapi taklah berapa teruk sangat...aku dengan selamba je dengan takda niat apa-apa..aku kata ngan suami aku, jem ni mesti akan reda bila melepasi flyover area susur keluar seremban, so suami aku cam caya tak caya dengan statement aku tu then dia decide untuk betting ngan aku..of coz lah kami menentukan denda masing-masing untuk siapa yang akan kalah....hurmmm tak caya cakap isteri ye sayang...keputusannya....taraaaaaaaaaa aku menang...traffic memang kembali aman sebelum pun sampai flyover tu pun....

What the best part of my life lah kan hari ni...pagi ahad ni..tetiba si suami menanyakan hari ni nak masak apa ye...of cos lah aku terus mengingatkan semula apa yang patut suami aku buat untuk aku kan....hurmmm b sayang...hari ni b kena masak untuk orang kan...so disebabkan janji tetap janji si suami ni pun melangkah ke dapur..aku tak tau dia decide nak masak apa untuk aku hari nih...aku pun tak mengharap sangat...apa yang dia masak aku tetap makan...tapi yang paling tak senonoh yang aku buat adalah aku sambung tido masa dia start melangkah ke dapur...what the lazy isteri in the world kan aku nih....hurmm pas aku rasa perbuatan aku ni sangatlah melampau aku pun bangun lah..then aku kemas-kemas sikit rumah aku yang bersepah bapak tuh....

Aku decide tak nak ganggu suami aku masak kat dapur...of cos lau aku kat dapur nanti aku banyak cerewet then itu mungkin akan wat suami aku rasa down untuk masak...aku masuk dapur sekali-sekala jek bila suami aku cuba dapatkan bantuan aku cam nak masak nasi ngan decide nak masak sayur apa...

Bila start si suami mula menumis...alamak baunya wangi lahh...laparrrrnya....aku tetiba jadi cam budak takde hala tuju terus jerit......sayaaaaaaaaaanggg laparrrr laaa, pat lah masak...tak tahan bau dia lahhhh....

Bila sume settle...suami aku pun start menghidang lauk pauk yang dia masak....wowww aku teruja sangat dengan menunya yang terhidang diatas meja....

Menu Makan Tengah Hari :

1. Ikan Cencaru aka jaket Masak Kicap (mmg marvelos rasanya)
2. Sayur Bendi ( mmg aku rasa aku sendiri masak pun tak sesedap itu)
3.Ikan Masin
4. Ulam raja & Pegaga
5.Potongan Sunkist sebanyak 3 biji (penuh pinggan... cam nak makan 5 orang je)