Thursday 29 September 2011

Ape ade dengan Burger

Dah lama kan kan tak tulis apa2 kat sini...tapi ari nih rasa nak tulis plak..mungkin satu hari aku akan ingat pasal entry burger ramli aka burger mamat2 jual tepi jalan...kenapa burger tepi jalan...sebab ia dijual ditepi-tepi jalan lah kan...kenapa ia istimewa...hurmmm tak tau...macam2 rasa dan citarasa orang yang menikmati, depends juga pada mamat yang jual tu punye resepi...ada yang sangat nice...dengan sos lada hitam yang melempah dan ada yang biasa-biase jerk rasanya...(tu kategori mamat yang jual...janji jual jerk).


Orang kata bila kita ada isi nih, kite akan jadi lebih sensitif...tapi pada aku mmg depends pada seseorang camne dia nak handle situasi dia tu...tapi tiba-tiba pandangan itu meleset...ada kala memang kite tak dapat handle ia walaupun kite tahan dan cuba utk cool...pagi tadi aku g keje mmg agak sleepy mata nih...mau taknya...disebabkan burger lah aku jadi camtu...

Hurmmmm sebab burger!!! napa ? napa? ni lah burger punya pasal...bukan aku punye pasal tauu...ni sume salah burger...napa ia dinamakan sebagai burger dan napa ia sedap...semalam aku nak makan burger...tapi si dia lupa beli utk aku masa balik keje...biase aku ok jerk takda hal punye...tapi malam tadi tertouching plak tiba-tiba...bila dia kata dia lupa dan say sorry...aku tiba-tiba terus pusing badan tekup muka ngan nangis teresak-esak cam budak kecik tak dapat mainan...ishhhh napa aku tiba-tiba nangis nih...dia lupa beli jerk pun..tiba-tiba maluu dengan diri sendrii..

touching lagi....sambung nangis bila dia willing nak kuar balik gi cari burger...tapi kan dah malam...dah kul 1.40 pagi dah pun...aku mula terfikirlah lau dia jadi apa-apa kat dia lau dia kuar malam2 buta semata-mata nak carikan aku burger tepi jalan tu...isykkkk isykkk tidak tidak....jangan pergi....then dia wat keputusan ajak aku sekali kuar g sama-sama cari burger tu...aku pun dah start benti nangis...siap-siap sume ape patut sbb dia tak bagi aku kuar ngan baju tido..padahal aku dok kete jek kot...tadak halnyeee..

kul 2.00 pgi kami drive g bangi..ontheway lalu sungai merap tu aku tengok kedai-kedai tomyam kebanyakkannya dah tutup...dalam hati...ade lagi ke mamat jual burger pagi2 buta nih..chekpoint pertama kat dengan petronas roundabout seksyen 2 yang dirasakan ade burger telah gagal...tengok gerai tu dah gelap semacam...rase semakin tipis je peluang nih...terusss menuju kat tapak pasar malam seksyen 2 tu...tengok cam ade peluang..ohhhh mmg ada...nak burger daging tauuu...


Hurmmm sorry lah burger daging dah habis...tinggal ayam jerk...owhhh ape lah nasibni....hurmm lau ikut hati mmg tak nakkkkkkk....tapi fikir kesian kat diaa takpelah....burger ayam pun...bila dah dapat tu terus jek lantak dalam kete..siap request milo ais lagi.....hurmmm hampesss milo ais dah pagi-pagi lah kate kann...milo pun kurennng...susu pun kurenggg...nasibbb....hurmmm yang penting makan burger tak tercekik...tapi seriuss...burger tu tak kenapun dengan tekak...rasa cam makan benjo jerk....tapi takpelah...aku dah banyak susahkan diaaa...sampai umah kul 3 lebih dah...terus tido balik...sekian..kisah burger aku